Varaždinska Županija izgradila je tijekom 2005./2006. godine Sustav upravljanja kvalitetom, prema normi ISO 9001:2000, za područje djelovanja područne (regionalne) samouprave koristeći ga kao alat za stalno unapređenje načina rada i kvalitete usluga koje pruža građanima.
Razlog uvođenja sustava upravljanja kvalitetom, njegovo održavanje i stalno unapređivanje je osigurati efikasno upravljanje i nadzor svih aspekata kvalitete svog djelovanja, stavljajući naglasak na preglednost i javnost rada, aktivno uključivanje javnosti u oblikovanje i realizaciju politika razvoja pojedinih područja skrbi za građane, i prateći njihovo zadovoljstvo pruženom kvalitetom usluga.
- Sustavom upravljanja kvalitetom Županija želi postići:
- Jasno prepoznavanje potreba i očekivanja građana,
- Provođenje i nadzor strateških ciljeva i mjera poslovanja,
- Usluge na razini kvalitete europskih standarda,
- Aktivno uključivanje javnosti u oblikovanje, realizaciju i procjenu kvalitete pruženih usluga,
- Preglednost i javnost te efikasnost poslovanja.
Usvajanjem opće prihvaćenih normi poslovanja, Županija uvodi nova organizacijska i tehnološka rješenja i time bitno unapređuje sposobnosti svojih resursa i resursa građana, u cilju povećanja kvalitete života svojih građana.
Sustav je uspješno certificiran od strane Europske mreže za kvalitetu (IQNet) u lipnju 2007 godine. Certifikaciju je provela tvrtka CroCert d.o.o. iz Zagreba.
"Recertifikacije sustava upravljanja kvalitetom uspješno su provedene u lipnju 2010. i svibnju 2013. godine od strane tvrtke Cro Cert d.o.o. iz Zagreba."